mySwecon hos P Å Hellströms Bygg AB

P Å Hellströms Bygg AB i Öjebyn insåg snabbt fördelen med att boka servicen direkt i webbappen mySwecon. Urban Roslin berättar mer om hur de använder Swecons kostnadsfria digitala assistent.


– Den absolut främsta fördelen är att jag kan boka service och reparationer, direkt i mySwecon. Jag slipper sitta i telefonkö.

Vad vinner ni på att använda mySwecon?

– Att vi blir mer effektiva i arbetet. Det är också ett smidigt sätt att upptäcka när det är dags för service eller om det har börjat strula med en maskin, då kan jag göra en notering.

Rekommenderar du andra att prova?

– Ja, jag tycker att det här är jättebra. Jag har skrutit om det även inför andra leverantörer och sagt att det är ett bra system. Det är lätt, kundmottagaren tar snabbt kontakt med mig – vi sparar verkligen tid.

Över 1 000 användare kan väl inte ha fel, eller hur?

Den digitala assistenten mySwecon underlättar arbetet och vardagen för maskinägare och lockar allt fler användare, över 7 000 Volvomaskiner i Sverige och Tyskland (augusti 2020) är nu uppkopplade mot mySwecon. Det som uppskattas mest är möjligheten till överblick över maskinparken och att kunna hitta sina dokument på ett och samma ställe. I sitt grundutförande är mySwecon dessutom helt kostnadsfritt för kunden. Och nu bjussar assistenten på ännu fler finesser:

  • Som användare kan du nu addera kommentarer och bilder till dina maskiner. Ett utmärkt sätt att föra anteckningar om när det behöver bytas olja till exempel, anteckningar som även dina kollegor kan ta del av.

  • I mySwecon kan du nu söka på felkoder (gäller grävare i E-serien än så länge). Istället för att ringa din närmsta Sweconanläggning för att klura ut vad felkoden innebär får du en rekommendation om vad du bör göra, direkt i mySwecon.
  • Var är maskinerna just nu? Med mySwecon kan du nu se alla dina maskiner på en och samma karta. Har det blivit strul med en maskin och du behöver köra en annan till platsen? Nu ser du enkelt vilken av dina andra maskiner som är närmast. Kartan ger även information om när det är dags för service och var du hittar närmaste Sweconanläggning.
  • Allt fler uppdragsgivare kräver att få se miljödeklarationen på din maskin. Inga problem – nu har du även den direkt i mySwecon (gäller maskiner köpta av Swecon.

Tjänsten mySwecon kan användas av alla maskinägare, enda förutsättningen är att kunden har ett kundnummer hos Swecon. Via sajten myswecon.swecon.se kan kunden snabbt registrera sig med sitt kundnummer och verifiera sig med sitt bankID. Tack vare maskinens inbyggda system får kunden sedan tillgång till en rad viktig data, på sin dator eller i telefonen, som ger en god överblick. Utvecklingen har skett i samarbete med Swecons kunder och information som är väsentlig för effektivitet och lättillgänglighet har prioriterats.


mySwecon - din digitala assistent på jobbet

Läs mer om mySwecon