Hjälp med registrering och inloggning

Här besvarar vi frågor kring inloggning till mySwecon och Swecons e-handel. 

 

Hittar du inte svaret på din fråga nedan? Kontakta mySwecon-supporten på +46 10 556 10 40 eller myswecon@swecon.com.

Vanliga frågor

  • För att aktivera ditt mySwecon-konto måste du vara firmatecknare. Så fort du har registrerat dig kommer du att kunna logga in. 

    Så här aktiverar du mySwecon:

    1. Öppna www.myswecon.se i din webbläsare.
    2. Klicka på "Aktivera konto här” på startsidan.
    3. Fyll i ditt kundnummer, och verifiera dig med ditt BankID. Klart!

     

  • Du hittar ditt kundnummer på exempelvis en faktura från Swecon. Du kan fråga din lokala anläggning, eller kontakta mySwecon-supporten på +46 10 556 10 40 eller myswecon@swecon.com.

  • Nej, mySwecon är en kostnadsfri tjänst som erbjuds till dig som Swecon-kund.

  • Nej, när du som ägare väl har aktiverat ditt mySwecon-konto kan du lägga till fler personer.

    I mySwecon finns det tre typer av behörigheter: ägare, administratör och användare. Kontos ägare kan bjuda in administratörer och användare så att fler kan nyttja mySwecons fördelar.

  • Ja, det kan du. Du lägger till de andra kundnumren på samma sätt som du gjorde första gången du registrerade dig i mySwecon.

    När du sen loggar in med hjälp av ditt BankID kan du uppe i det högra hörnet välja vilket av dina registrerade företag som du vill se.

  • Det behövs inte; i och med att du loggar in med ditt BankID slipper du krångla med lösenord!

  • Endast firmatecknaren kan aktivera ert Swecon-konto. När Swecon-kontot är aktiverat kan firmatecknaren lägga till fler användare. 

  • Ja, alla konton är hopkopplade. Du kan alltså navigera mellan e-handeln och mySwecon med samma konto, och vice versa.