
Hjälp med registrering och inloggning
Här besvarar vi frågor kring inloggning till mySwecon och Swecons e-handel.
Hittar du inte svaret på din fråga nedan? Kontakta mySwecon-supporten på +46 10 556 10 40 eller myswecon@swecon.com.
Vanliga frågor
-
För att aktivera ditt mySwecon-konto måste du vara firmatecknare. Så fort du har registrerat dig kommer du att kunna logga in.
Så här aktiverar du mySwecon:
- Öppna www.myswecon.se i din webbläsare.
- Klicka på "Aktivera konto här” på startsidan.
- Fyll i ditt kundnummer, och verifiera dig med ditt BankID. Klart!
-
Du hittar ditt kundnummer på exempelvis en faktura från Swecon. Du kan fråga din lokala anläggning, eller kontakta mySwecon-supporten på +46 10 556 10 40 eller myswecon@swecon.com.
-
Nej, mySwecon är en kostnadsfri tjänst som erbjuds till dig som Swecon-kund.
-
Nej, när du som ägare väl har aktiverat ditt mySwecon-konto kan du lägga till fler personer.
I mySwecon finns det tre typer av behörigheter: ägare, administratör och användare. Kontos ägare kan bjuda in administratörer och användare så att fler kan nyttja mySwecons fördelar.
-
Ja, det kan du. Du lägger till de andra kundnumren på samma sätt som du gjorde första gången du registrerade dig i mySwecon.
När du sen loggar in med hjälp av ditt BankID kan du uppe i det högra hörnet välja vilket av dina registrerade företag som du vill se.
-
Det behövs inte; i och med att du loggar in med ditt BankID slipper du krångla med lösenord!
-
Endast firmatecknaren kan aktivera ert Swecon-konto. När Swecon-kontot är aktiverat kan firmatecknaren lägga till fler användare.
-
Ja, alla konton är hopkopplade. Du kan alltså navigera mellan e-handeln och mySwecon med samma konto, och vice versa.