Tjänster

Serviceavtal

Dra nytta av skräddarsydda serviceavtal inklusive verktyg och tjänster som bäst passar dina verksamhetsbehov.

Avtalstyper

Flexibel, kostnadstransparent och individuell. På Swecon är serviceavtal så mycket mer än bara kontrakt. De innehåller fördelaktiga paket för att få maximal lönsamhet från din anläggningsmaskin. Du har möjlighet att ingå enskilda serviceavtal på såväl nya som befintliga Volvo-maskiner, antingen inom ett år efter överlämning eller efter 2 500 driftstimmar (beroende på vilken parameter som nås först). Serviceavtalet baseras på dina maskiner användningsområde.

Vi håller ett öga på kommande underhåll och service medan du fokuserar på din affärsverksamhet.


Det som är bäst för din verksamhet​

Stark partner

Ett serviceavtal (Customer Support Agreement) stärker relationen mellan återförsäljare och kund. Regelbundna servicekontroller uppmuntrar båda parter att hålla kontakten, vilket skapar en unik sammanhållning och partnerskap.

Kostnadskontroll

Med ett överenskommet timpris enligt kundsupportavtalet kan du planera din verksamhet, minska risken och bli mer konkurrenskraftig vid upphandlingar.

Fokusera på kärnverksamheten

Med ett serviceavtal kan du fokusera på de viktigaste delarna av din verksamhet. Välj verksamhetsområden som måste förbättras för att uppnå smidig drift och se till att varje uppgift utförs på rätt sätt.

Maximera tiden i produktivt arbete

Swecons av Volvo utbildade servicetekniker och Volvos analysverktyg använder den senaste tekniken för att övervaka maskinanvändning och prestanda, vilket säkerställer potentialen för maximal tid i produktivt arbete. 


Fyra avtal​

Med tillgång till fyra trygghetsavtal kan du välja det perfekta paketet för dina behov.​Välj mellan guld, silver, blått och vit.

  • Serviceavtal Premium Guld​

    Serviceavtal Premium Guld är vårt mest omfattande erbjudande. Det här avtalet omfattar förebyggande underhåll, inspektioner och reparationer utförda av Swecons av Volvo utbildade servicetekniker. Swecon utför samma åtgärder som i det blå avtalet, inklusive reparation av alla delar för höga krav på produktivitet och drifttid. Dessutom har du möjlighet att få pengar tillbaka

  • Serviceavtal Silver​

    Serviceavtal Silver erbjuder samma åtgärder som det Blå serviceavtalet samt reparationer på utvalda komponenter. 

  • Blått kundsupportavtal​

    Det blåa kundsupportavtalet omfattar förebyggande underhåll och inspektioner. Analysverktyg och tjänster som CareTrack, Volvo Oljeanalys och MATRIS-analys kan inkluderas för din maskin.

  • Vitt Kundsupportavtal

    Det vita kundsupportavtalet omfattar regelbundna inspektioner av alla viktiga delar och funktioner. Kontrollerna utförs av Swecons servicetekniker – utbildade av Volvo.