pressrelease

Swecondagarna 2011 slog alla rekord!

20 jun 2011

Med över 70 Volvomaskiner på plats på Volvo Customer Center i Eskilstuna, så var det första rekordet redan slaget. När sedan besökarantalet räknades ihop efter två dagar så slogs ännu ett rekord. Besökarantalet hamnade på över 4 300 personer för de två dagarna.

Under Swecondagarna 2011 var det en rekordpublik som hade valt att komma till Eskilstuna, lockade av möjligheterna till provkörning av Volvos kompletta program och att hänföras av en dryg halvtimmeslång spektakulär show inför fullsatta läktare. Lägger vi dessutom till en välsmakande lunch och ett behagligt klimat, så var det en kombination svår att motstå. Fredagen bjöd tyvärr inte på några större mängder solsken, istället var det Volvos maskiner som fick glänsa inför cirka 1500 besökare. Under lördagen bjöds det på mycket bättre väder och hela 2 800 personer vandrade in genom portarna på Volvo Customer Center.

- Självklart är vi otroligt nöjda med Swecondagarna 2011. Eftersom vi inte ställde ut på årets MaskinExpo så fanns det ett rejält intresse från våra kunder att komma till Eskilstuna och uppleva Volvos nyheter. De som inte varit här tidigare, slogs nog av både anläggningen och eventets omfattning. Ingenstans i världen kan man uppleva något liknande, säger Fredrik Rigö, ansvarig för marknadskommunikation på Swecon.

Demofältet i Eskilstuna är Volvo Construction Equipments största kundcenter i världen, och Swecondagarna är det enskilt största eventet som anordnas på anläggningen. Volvo har anordnat demonstrationsdagar här i över 50 år, de första redan 1958. Anläggningen har vuxit genom åren och platsen och miljön inbjuder till unika möjligheter för testkörning av Volvos produkter i sina rätta element. Volvo hade rekordmånga produktspecialister på plats tillsammans med sina kollegor på Swecon. Frågorna och feedbacken på produkterna var många och gav upphov till djupa och intressanta diskussioner kring maskinerna.

- Vi får hoppas att ännu fler upptäcker denna gigantiska ”sandlåda” i Eskilstuna till nästa år. Det är verkligen ett unikt tillfälle att på nära håll fördjupa sig i Volvos starka maskinsortiment, och samtidigt se bredden på det utbud som Swecon kan erbjuda tillsammans med sina leverantörer. Nästa år satsar vi ännu mer på att besökarens upplevelse ska stå i centrum. Det är ingen dålig målsättning med tanke på kvaliteten på årets evenemang, men som med allt annat vi gör så vill vi bara bli bättre, avslutar en nöjd Fredrik Rigö.

För mer information om Swecondagarna, besök www.swecon.se/swecondagarna


Kontakt

Fredrik Rigö

Chef Marknadskommunikation

Telefon: +46105563462