Tjänster

Serviceavtal

Dra nytta av skräddarsydda serviceavtal inklusive verktyg och tjänster som bäst passar dina verksamhetsbehov.

Avtalstyper

Flexibel, kostnadstransparent och individuell. På Swecon är serviceavtal så mycket mer än bara kontrakt. De innehåller fördelaktiga paket för att få maximal lönsamhet från din anläggningsmaskin. Du har möjlighet att ingå enskilda serviceavtal på såväl nya som begagnade Volvo-maskiner.

Vi håller ett öga på kommande underhåll och service medan du fokuserar på din affärsverksamhet.

Maximera serviceavtalet (PDF)


Det som är bäst för din verksamhet​

Stark partner

Ett serviceavtal (Customer Support Agreement) stärker relationen mellan återförsäljare och kund. Regelbundna servicekontroller uppmuntrar båda parter att hålla kontakten, vilket skapar en unik sammanhållning och partnerskap.

Kostnadskontroll

Med ett överenskommet timpris enligt kundsupportavtalet kan du planera din verksamhet, minska risken och bli mer konkurrenskraftig vid upphandlingar.

Fokusera på kärnverksamheten

Med ett serviceavtal kan du fokusera på de viktigaste delarna av din verksamhet. Välj verksamhetsområden som måste förbättras för att uppnå smidig drift och se till att varje uppgift utförs på rätt sätt.

Maximera tiden i produktivt arbete

Swecons av Volvo utbildade servicetekniker och Volvos analysverktyg använder den senaste tekniken för att övervaka maskinanvändning och prestanda, vilket säkerställer potentialen för maximal tid i produktivt arbete. 


Tre avtal​

Med tillgång till tre trygghetsavtal kan du välja det perfekta paketet för dina behov.​Välj mellan guld, blått och vit.

Är du intresserad av serviceavtal för en äldre maskin? Läs om våra serviceavtal för äldre maskiner (PDF)

  • Guldavtal – reparationsavtal

    Serviceavtal Premium Guld är vårt mest omfattande erbjudande. Det här avtalet omfattar förebyggande underhåll, inspektioner och reparationer utförda av Swecons av Volvo utbildade servicetekniker. Swecon utför samma åtgärder som i det blå avtalet, inklusive reparation av alla delar för höga krav på produktivitet och drifttid.

    I guldavtalet ingår:

    • Allt som ingår i Blått avtal
    • Alla nödvändiga reparationer under avtalstiden
    • Skydd mot oförutsedda maskinstopp och kostnader
    • Arbete och reservdelar som håller maskinen i certifierat originalkvalitet
    • CareTrack övervakar och kontrollerar maskinen

  • Blått avtal – serviceavtal ​

    Det blåa kundsupportavtalet omfattar förebyggande underhåll och inspektioner. Analysverktyg och tjänster som CareTrack, Volvo Oljeanalys och MATRIS-analys kan inkluderas för din maskin.

    I blått avtal ingår:

    • Förebyggande underhåll som ger lägre drifts- och reparations kostnader
    • Skräddarsytt serviceprogram för din maskin
    • Fast pris samt garanti på reservdelar samt arbete
    • Indexjustering av avtalet ger skydd mot stora prishöjningar

  • Vitt avtal – inspektionsprogram

    Det vita kundsupportavtalet omfattar regelbundna inspektioner av alla viktiga delar och funktioner. Kontrollerna utförs av Swecons servicetekniker – utbildade av Volvo.

    I vitt avtal ingår:

    • Provkörning och funktionstester
    • Kontroll av: motor, elsystem, växellåda, bromsar, styrsystem, chassi och ramverk


Kontakt

Vill du teckna serviceavtal hos Swecon? Eller har du kanske frågor om ditt nuvarande eller framtida serviceavtal? Hör av dig till oss!

  • Norr – Kiruna, Gällivare, Luleå, Arvidsjaur: 076-697 76 04 

  • Norr – Skellefteå, Umeå, Örsköldsvik, Vilhelmina, Sundsvall, Östersund, Bollnäs, Hudiksvall: 076-136 55 09

  • Mitt – Linköping, Norrköping, Södertälje, Nyköping, Stockholm, Uppsala, Karlstad: 010-556 17 42

  • Mitt – Örebro, Västerås, Eskilstuna, Borlänge, Gävle: 010-556 34 48

  • Syd – Göteborg, Uddevalla, Jönköping, Skövde: 010-556 29 02

  • Syd –  Staffanstorp, Tomelilla, Växjö, Kalmar, Visby, Halmstad: 010-556 96 95

Se alla servicemarknadssäljare

Kontaktperson