news

mySwecon - ny funktion och app på ingång i Swecons digitala kundportal

16 nov. 2023

I våras fick mySwecon en ny startsida som ger en enkel överblick av den senaste veckans viktigaste händelser som planerade verkstadsarbeten, framtida service och mycket mer.

Utvecklingen har sedan fortsatt där kundernas fokus och önskemål har fått styra. Som att se vilka maskiner som har ett aktivt serviceavtal – vilket blev möjligt strax innan semestern.

– Nu hittar kunden enkelt information som avtalstyp, avtalsnummer och giltighetstid för respektive maskin direkt i mySwecon, säger Pontus Jacobson.

mySwecons utvecklare jobbar nu vidare med ett önskemål som länge har varit högt upp på priolistan hos många av Swecons kunder: nämligen en ännu smidigare och bättre mobilupplevelse av mySwecon i form av en app.

Många fördelar


Det finns flera anledningar, både på kort och lång sikt, till att arbetet nu fokuseras på att lansera mySwecon som en app.

– En app har många fördelar och skapar förutsättningar för att kunna bygga ännu bättre funktioner för våra användare i framtiden. mySwecon kommer att kunna skicka notiser när det till exempel är dags för service på en maskin eller när det finns ett nytt kontrakt för signering så att kunden aldrig missar något viktigt säger Pontus Jacobson som trycker på att all utveckling av mySwecon styrs av kunderna.

– Den som vill påverka funktionerna i appen, kan lämna förslag i feedback-formuläret som finns längst ner på startsidan.

mySwecon-appen kommer att finnas på Google Play och App Store. Målsättningen är en lansering under första kvartalet 2024.


Kontakt

Fredrik Rigö

Chef Marknadskommunikation

Telefon: +46105563462