No Image
pressrelease

Swecon anläggningsmaskiner vässar kommunikationen

03 sep. 2008

Vi ska finnas där kunderna finns. Den målsättningen gäller inte bara Swecons försäljnings- och serviceorganisation. Den gäller även vår marknadskommunikation. Vår bransch ställer allt högre krav på snabb och korrekt information. Genom att förmedla den vid rätt tillfälle och i rätt format får vi nöjda kunder.

Kunder, leverantörer och media ska också känna att vi är lättillgängliga och okomplicerade att ha att göra med. Som ett steg i utvecklingen utökar vi vår informationsavdelning. För det första är jag, Fredrik Rigö, tillbaka på Swecon efter 2,5 år som ansvarig för e-marknadsföring på Volvo Construction Equipment Europe. Dessutom hälsar vi Pernilla Pelizzoli välkommen till vår informationsavdelning, också hon med ett förflutet inom Volvogruppen.

Elektronisk media och onlinetjänster blir allt viktigare i vår bransch. Som svar på detta lanserar vi en helt ny webbplats. Den är baserad på Volvos webbplattform, en av världens största installationer i sitt slag. Denna utveckling är viktig inte bara för att bättre nå ut till kunderna, men också för att möjliggöra integrationer av framtida kundsystem

Avslutningsvis kan jag bara bjuda in dig till vår nya svenska webbplats på www.swecon.se. Ta en titt och meddela gärna mig vad du tycker.

Fredrik Rigö
Marknadskommunikationschef
fredrik.rigo@swecon.com


Kontakt

Fredrik Rigö

Chef Marknadskommunikation

Telefon: +46105563462