No Image
pressrelease

Swecondagarna ersätter Volvodagarna 2009

15 apr. 2009

Internationella Volvodagarna i Eskilstuna ställs in i år. Men den svenska publiken får ett så gott som identiskt arrangemang i form av Swecondagarna.

- Volvodagarna har svårt att locka internationella kunder i nuvarande konjunktur, men för oss och våra kunder är ett stort eget arrangemang på hemmaplan viktigt, säger Fredrik Rigö, chef för marknadskommunikation på Swecon.

Volvodagarna har en närmare 40 år lång tradition som lockar storpublik till Volvo Customer Center i Eskilstuna. Den svenska delen, två dagar i samarbete med Swecon, brukar årligen locka drygt 3000 besökare. Till det kommer övriga dagar med internationell publik.

När Volvo Construction Equipment nu, av konjunkturskäl, väljer att ställa in Volvodagarna, går istället Swecon in och gör ett eget arrangemang den 12-13 juni. Besökarna kommer inte att märka någon större skillnad. Platsen är den samma, Volvo Customer Center, och upplägget är likadant med maskinshow, provkörning av maskiner och medverkan av Swecons produktspecialister.

- Även om vi märkt av en dämpad efterfrågan, så vet vi att intresset för våra produkter och tjänster är fortsatt stort, säger Fredrik Rigö och fortsätter.

- Dessutom vill vi inte missa ett ypperligt tillfälle att träffa våra kunder under trevliga omständigheter. Vi har ju också lite nyheter att komma med, som de nya hjullastarna L45F och L50F samt lanseringen av vår förarutbildning Eco Operator.

För mer information, kontakta:

Fredrik Rigö
Chef Marknadskommunikation
Telefon 016-42 95 22
E-mail: fredrik.rigo@swecon.com

eller besök http://www.swecon.se/swecondagarna


Kontakt

Fredrik Rigö

Chef Marknadskommunikation

Telefon: +46105563462