pressrelease

Swecon lanserar kundanpassat trygghetsavtal för Volvokunder - med möjlighet att få pengar tillbaka

29 jan 2013

Swecon Anläggningsmaskiner lanserar ett nytt kundanpassat trygghetsavtal med service, underhåll och reparationer skräddarsytt för kundens verksamhet. Ett kundanspassat trygghetsavtal är rätt alternativ för kunder som är rädd om sin maskin och har stora krav på maximal maskintid. 

Avtalet tecknas vid köp av en ny Volvo från Swecon, och fördelen med avtalet är att man betalar en fast månadskostnad baserat bland annat på antal körtimmar och den typ av arbete som maskinen ska göra. Avtalet gäller upp till 8 000 timmar eller 5 år, beroende på vilket som inträffar först. 

Efter avtalstidens slut ser Swecon över hur avtalet utvecklats, vid ett överskott/- underskott så delar Swecon och kunden på besparingen/kostnaden. Det innebär en möjlighet att få pengar tillbaka!

I Kundanpassat trygghetsavtal ingår:

  • Allt som ingår i ett serviceavtal
  • Alla reparationer av fabrikationsfel under avtalstiden
  • CareTrack - maskinövervakning
  • Arbete och reservdelar som håller maskinen i originalkvalitet under avtalstiden
  • Vid överskott/underskott delar kunden och Swecon på båda alternativen

I serviceavtalet ingår:

  • Förebyggande underhåll som ger lägre drifts- och reparationskostnader
  • Skräddarsytt serviceprogram för din maskin
  • Fast pris samt garanti på både reservdelar och arbete
  • Indexjustering av avtalet ger skydd mot stora prishöjningar
  • Rabatt på Swecon Maskinförsäkring

Avtalet gäller för: EW140D-EW230D, EC140D-EC300D, L60G-L120G och kan inte kombineras med andra erbjudanden.


Kontakt

Fredrik Rigö

Chef Marknadskommunikation

Telefon: +46105563462