pressrelease

mySwecon blir mer startsnabb

14 mars 2023

Sedan starten våren 2019 har mySwecon utvecklats i nära samarbete med kunderna. I takt med nya önskade funktioner, har allt fler kunder anslutit sina maskiner till den kostnadsfria kundportalen. I dagsläget har mySwecon cirka 2 200 användare och 11 500 maskiner anslutna.

– Tidigare har det egentligen inte funnits någon direkt startsida utan kunden har kommit direkt till sin maskinsida. För kunder med många maskiner kan det vara svårt att få en snabb överblick av eventuella åtgärder, säger Pontus Jacobson.

mySwecon - startsidan på Swecons kostnadsfria kundportal
Startsidan på mySwecon har blivit mer överskådlig (övre delen av startsidan)


Fokus på funktion

Det är nu åtgärdat. Den nya startsidan, som nyligen togs i bruk, har fokus på funktion och information. Dels genom att lista de maskiner som kräver en åtgärd i närtid, dels ett urklipp från maskindata där bränsleförbrukning och drifttid den senaste veckan jämförs med föregående.

– För de maskiner vi lyfter fram kan det handla om att de behöver service snart eller att serviceavtalet håller på att löpa ut. Den nya startsidan ger kunden en direkt överblick och spar tid, säger Pontus Jacobson.

Alla kan påverka

På den nya startsidan finns även branschnyheter samt information om olika kampanjer från Swecon. Även maskinsidan, som tidigare var startsida, har fått ett renare utseende med bättre översikt.

mySwecon utvecklas i nära samarbete med ett antal testkunder, men på den nya startsidan kan alla användare via ett formulär komma med förslag på förbättringar.

mySwecon - startsidan
Den nedre delen av startsidan på mySwecon

Kontakt

Fredrik Rigö

Chef Marknadskommunikation

Telefon: +46105563462