Industrimotorer

D11

Volvo Pentas industrimotor D11 är en rak 6-cylindrig offroad-motor på 10,84 liter. Den har common rail-bränsleinsprutning, överliggande kamaxel och turbo med fast geometri. Den optimerade SCR/DPF-tekniken bidrar till effektiv förbränning.
  • Vevaxeleffekt
    235 - 315 kW
  • Vevaxeleffekt
    320 - 428 hp
  • Cylindervolym
    10.84 liter
  • Checkmark
    Vi kan hjälpa med finansiering
  • Checkmark
    Serviceavtal
  • Checkmark
    Anpassa efter dina behov
Prestanda TAD1180VE TAD1181VE TAD1182VE TAD1183VE
Vevaxeleffekt 235 kW 265 kW 285 kW 315 kW
Vevaxeleffekt 320 hp 361 hp 388 hp 428 hp
Nominellt varvtal 2100 rpm 2100 rpm 1800 rpm 1700 rpm
Topp vridmoment 1590 Nm 1795 Nm 1949 Nm 1949 Nm
Max vridmoment 1400 varv/min 1400 varv/min 1400 varv/min 1400 varv/min
Bränsletyp Diesel Diesel Diesel Diesel
Cylindervolym 10.84 liter 10.84 liter 10.84 liter 10.84 liter

Funktioner

  • Hög effekt och högt vridmoment även vid lågt varvtal
  • Kompakt, enkel installation och lätt att serva
  • SCR, DPF+DOC och okyld EGR
  • Brett utbud av tillvalsutrustning
  • Bränsleeffektivitet

    Industrimotorn D11 kombinerar bränsleeffektivitet i världsklass med ett tillförlitligt avgasefterbehandlingssystem (EATS) – för att ge maximal drifttid och låg ägandekostnad.

  • Kompakt och kompatibel

    Systemkonceptet minskar mängden kylkapacitet som behövs, vilket minimerar storleken på kylaren. Gränssnitten är kompatibla med motorer som omfattas av tidigare lagstiftning.

  • Maximera drifttiden

    Volvo Pentas långa erfarenhet av DPF/SCR-system i kombination med stor kunskap om utveckling av basmotorer minskar risken för driftstopp. Den raka sexcylindriga motorn och ett common rail-system ger jämn drift med låga ljudnivåer.

  • Hög effekt

    Maximalt vridmoment är tillgängligt vid låga varvtal och fortsätter till nominell effekt. Effekt- och vridmomentslayouten säkerställer att terrängmotorn arbetar i ett brett varvtalsområde.

  • Hög prestanda

    Maximal effekt och vridmoment är tillgängligt vid låga varvtal, vilket resulterar i låga ljudnivåer och effektiv bränsleförbrukning. Tack vare att effekt- och vridmomentlayouten är mycket flexibel är motorvarvtalet användbart inom ett brett varvtalsintervall.