Fokus på omtanke: Så blir utställningen på World of Volvo

28 feb. 2024

Med knappt två månader kvar till öppning kan World of Volvo – Göteborgs nya upplevelsecenter – berätta om konceptet för den stora utställningen om varumärket Volvo.

Utställningen är 4 500 m² och tar med besökaren på en resa genom dåtid, nutid och in i framtiden. Upplevelsen kretsar kring omtanken om människan och om hur Volvo genom sina banbrytande innovationer spelat och fortsätter att spela en viktig roll i både människors vardag och i samhället. I utställningen finns några av Volvos mest ikoniska fordon, men också överraskande interaktiva upplevelser. Dessutom finns det möjlighet att testa bland annat elektriska grävmaskiner och en vindtunnel, där besökaren får känna på krafterna av aerodynamik. Delar av utställningen kommer också att vara temporära och uppdateras i linje med kommande teman.

World of Volvo - utställning fordon i Göteborg

– Vi vill skapa upplevelser tillsammans med besökaren och vår ambition är att varje besök på World of Volvo ska kännas nytt och inspirerande, säger Ulrika Sandford, Marketing & Communications Manager på World of Volvo.

– Med knappt två månader kvar till öppning kan vi se utställningen växa fram och det är oerhört spännande. Vi ser fram emot alla möten som kommer ske mellan våra besökare och de olika delarna av utställningen. Vi hoppas och tror att det här mötet mellan människa, teknik och kreativitet blir något utöver det vanliga, säger Magnus Wrahme, vd på World of Volvo.

World of Volvo öppnar den 14 april 2024.


Relaterad information


Kontakt

Fredrik Rigö

Chef Marknadskommunikation

Telefon: +46105563462